•  
  •  
 

العنوان

الضوابط القانونيَّة للإعلان عن المنتَجات والخِدمات المقدَّمة من المؤسَّسات الماليَّة

أسماء الباحثين باللغة العربية

عيسى علي محمد عسيري

Abstract

Financial institutions offer multiple range of diverse services with the goal of supporting and advancing economic security, conducive to achieving benefits and profits given that hey use and utilize advertising and promotion as a means of delivering and communicating their services and products to individuals and society, to the effect that this necessitates their adherence to and compliance with legal systems and regulations related to advertising. Of importance, this requires the accuracy of the data and information it contains, the clarity and soundness of its language, the inclusion of all service and product data, the avoidance of misleading and deceptive practices, the preservation of the reputation of the financial sector, achieving harmony and integration with it, protecting customers and their data, boosting the relationship and trust with them, activating internal and external control tools to ensure the safety of advertising and achieving its intended purposes in accordance with the relevant systems and laws.

الملخص

تقدِّم المؤسسات المالية خدمات متعددة ومتنوعة، تسعى من خلالها إلى دعم الأمن الاقتصادي وتقدُّمه، وتحقيق المنافع والأرباح، حيث تُستعمل الإعلانات والدعاية كوسيلة لإيصال خدماتها ومنتجاتها إلى الأفراد والمجتمع، مما يستوجب عليها التقيد والالتزام بالأنظمة والضوابط القانونية المتعلقة بالإعلانات، والتي تستلزم صحة البيانات والمعلومات التي تحتويها، ووضوح وسلامة لغتها، واشتمالها على كل بيانات الخدمة والمنتج، والبعد عن أساليب التضليل والخداع، والمحافظة على سمعة القطاع المالي، وتحقيق الانسجام والتكامل معه، وحماية العملاء وبياناتهم، وتعزيز العلاقة والثقة بهم، وتفعيل أدوات الرقابة الداخلية والخارجية على سلامة الإعلان، وتحقيقه للأغراض المرجوة منه، بما يتوافق مع الأنظمة والقوانين المتعلقة بذلك.

Article Language

Arabic

Share

COinS